Νέο μισθολόγιο στο Δημόσιο

«Μαχαίρι» στα επιδόματα των δημοσίων υπαλλήλων, με τελικό στόχο τη μείωση του ύψους των αμοιβών που εισπράττουν, προβλέπει το νέο μισθολόγιο που δρομολογεί η κυβέρνηση.

Η χθεσινή πρώτη συνάντηση των υπουργών Εσωτερικών, Γιάννη Ραγκούση, και Οικονομικών, Γιώργου Παπακωνσταντίνου, με το προεδρείο της ΑΔΕΔΥ κατέδειξε τις κυβερνητικές προθέσεις για το νέο μισθολόγιο, που περιλαμβάνουν μείωση των επιδομάτων, εξίσωση αμοιβών μεταξύ υπαλλήλων διαφόρων υπουργείων και αλλαγές στο σύστημα προαγωγών.

Οι δύο υπουργοί τόνισαν στο προεδρείο της ΑΔΕΔΥ ότι προκύπτει σαφώς ότι πρέπει να υπάρξει ένα δικαιότερο σύστημα μισθοδοσίας των υπαλλήλων του Δημοσίου, το οποίο: – να συνδέεται με την αξιολόγηση των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων των υπαλλήλων – να ακολουθεί το σύστημα σταδιοδρομίας

– να συνδέεται με τη σπουδαιότητα των ασκούμενων καθηκόντων και την κατοχή θέσεων ευθύνης – να σχετίζεται με το παραγόμενο αποτέλεσμα

– να συγκλίνει από άποψη δομής και τάσεων προς τα ευρωπαϊκά συστήματα αμοιβών – να λαμβάνει υπόψη τις γενικότερες συνθήκες εργασίας.

Σύμφωνα με την κυβερνητική πρόταση, οι αρχές νέου συστήματος αμοιβών θα περιλαμβάνουν:

– να ασκείται μισθολογική πολιτική με ορθολογικά κριτήρια, ύστερα από κεντρικό σχεδιασμό και πρόγραμμα, που θα καλύπτει όλες τις κατηγορίες προσωπικού

– να ασκείται επιδοματική πολιτική με ενιαία και αντικειμενικά κριτήρια από κεντρικό φορέα εκταμίευσης, από ένα όργανο και μέσα από διάλογο

– η γνώση και η ικανότητα, όπου και αν υπάρχει στο Δημόσιο, να αμείβεται και να διαφοροποιεί μισθολογικά όσους την κατέχουν, με διαφάνεια και δικαιοσύνη.

Ενδεικτικό είναι, εξάλλου, το πλαίσιο των ερωτημάτων που τέθηκαν στη διάρκεια της συνάντησης, που αποκαλύπτουν και προθέσεις για την κατεύθυνση στην οποία θα κινηθούν οι αλλαγές, ανεξάρτητα από τις αντιδράσεις της ΑΔΕΔΥ.

Ειδικότερα:

– Εφαρμογή ενός ενιαίου μισθολογίου με διαφοροποίηση ανάμεσα σε νεοεισερχόμενους και νυν υπάλληλους;

– Ποια επιδόματα θα πρέπει να ενσωματωθούν στο βασικό μισθό;

– Ποια πρέπει να είναι η σχέση μεταξύ εισαγωγικής και καταληκτικής αμοιβής;

– Ποια πρέπει να είναι η σχέση μεταξύ αμοιβών που αντιστοιχούν σε υπάλληλους με διαφορετική εκπαίδευση;

– Πρέπει να συνδέεται η αμοιβή με κριτήρια όπως θέση ευθύνης, ειδικότητα, επίπεδο και σχέση συναλλαγής και παροχής υπηρεσιών προς τον πολίτη;

– Ποια θα πρέπει να είναι η σχέση σύνδεσης αμοιβής και απόδοσης στο δημόσιο τομέα;

– Πρέπει να υπάρχει κλαδική διαφοροποίηση;

Υψηλό κόστος

Προκειμένου να πείσουν οι δύο υπουργοί για την αναγκαιότητα των αλλαγών στο μισθολόγιο, επικαλέστηκαν το υφιστάμενο υψηλό μισθολογικό κόστος, ( 32%, των πρωτογενών δαπανών), που έχει αυξηθεί από το 2001 κατά περίπου 80% και έφτασε στο 7,6% του ΑΕΠ.

Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΟΣΑ, την περίοδο 1999-2009 η αμοιβή ανά εργαζόμενο στο δημόσιο τομέα αυξήθηκε κατά 117%, από 38,9% που είναι ο μέσος όρος του ΟΟΣΑ, ενώ το 2008 ο μέσος μισθός στο δημόσιο ήταν 40% υψηλότερος από το μέσο μισθό στον ιδιωτικό τομέα.

Δείτε ακόμα

10η αξιολόγηση: Χρέη δημοσίου – συντάξεις – ΕΝΦΙΑ – κόκκινα δάνεια στα «καυτά» μέτωπα

Koρυφώνονται οι διαβουλεύσεις κυβέρνησης – θεσμών σήμερα και αύριο για τη 10η αξιολόγηση στο πλαίσιο …

e-ΕΦΚΑ: Αναρτήθηκαν τα ειδοποιητήρια για τις εισφορές Μαρτίου

Στην ιστοσελίδα του e-ΕΦΚΑ «ανέβηκαν» τα ειδοποητήρια για τις εισφορές Μαρτίου για ελεύθερους επαγγελματίες, αυτοτελώς …